Toenemende elektrificatie speelt in de kaarten van LG

14-03-2022 | Leestijd: 4 minuten

Toenemende elektrificatie speelt in de kaarten van LG

Kris Sampers neemt rol als Business Development Manager op en Pieter Beerten gaat als Service Engineer de baan op voor LG Air Solutions

LG Air Solutions zet extra mankracht in om haar positie op de Belgische markt nog meer te versterken. Kris Sampers wordt als Business Development Manager één van de gezichten van LG Air Solutions in ons land. Pieter Beerten steekt de handen uit de mouwen en wordt als service engineer één van de aanspreekpunten van LG Air Solutions. Allebei zien ze een mooie toekomst weggelegd voor de innovatieve producten van LG.

Na enkele gelijkaardige ervaringen in de sector, ging Kris Sampers op zoek naar een nieuwe uitdaging die zijn uitgebreide technische bagage tot haar recht laat komen. Bij LG vindt hij het geschikte merk om zijn schouders onder te zetten. Kris gaat helpen om de HVAC-oplossingen van LG nog meer in de markt te zetten. “Het is de bedoeling om een netwerk uit te bouwen bij installateurs, studiebureaus en bouwpromotoren zodat zij onze producten beter leren kennen en sneller naar voor zullen schuiven als een gepaste oplossing. Van zodra zij van dichterbij kennis maken met de kwaliteit van het LG-gamma in combinatie met onze competitieve prijzen, zullen ze ook overtuigd raken van wat we te bieden hebben. Dat staat vast”, zegt Kris.

Pieter Beerten volgde een gelijkaardig traject. Hij maakte als installateur bij een koeltechniekbedrijf al kennis met alle oplossingen van LG en gaat nu waken over de werking van onze HVAC-producten. “Ik heb heel wat merken de revue zien passeren”, zegt Pieter. “Met LG was het altijd het prettigst werken. Ik geloof heel erg in de kwaliteit van ons gamma en ga nu al enkele maanden met veel plezier de baan op om installaties bij te stellen, optimaal te laten renderen en af en toe ook om een herstelling door te voeren.”

Mix van techniek en commerciële

Met de expertise die Kris de voorbije jaren al opdeed in het vak, heeft hij een goede kijk op de sector. Hij weet waar hij over spreekt en raakte al snel overtuigd van de oplossingen van LG. “Iedereen kent LG vooral van haar display’s, videowalls en tv-toestellen”, zegt Kris. “Maar ook het HVAC-gamma is van een hoogwaardige kwaliteit, alleen doet dit nog niet overal een belletje rinkelen en dat is waar we graag iets aan willen veranderen. Dat wordt voor een stuk mijn verantwoordelijkheid, het technische én het commerciële laten samenvloeien zodat onze potentiële afnemers op B2B-niveau een duidelijk zicht hebben op wat we hen kunnen bieden.”

Pieter is dan weer de man voor de dienst na verkoop. Met zijn rugzak aan ervaring trekt hij met zijn collega’s de Benelux rond. Als er zich ergens moeilijkheden voordoen of kleine probleempjes die de lokale installateurs niet opgelost krijgen, dan schiet hij ter hulp. “Ik ben echt heel blij met deze baan. Het is heel boeiend om te zoeken met welke aanpassingen we de werking van onze HVAC-oplossingen kunnen optimaliseren. Die zoektocht is altijd interessant en daarna kan alles heel vlot weer op punt gezet worden dankzij het pragmatische van alle LG-producten. Onze toestellen zijn zo ontworpen dat ze eenvoudig te herstellen zijn, een groot pluspunt ten opzichte van andere merken. Daarnaast is het contact met andere techniekers en klanten altijd erg aangenaam. Af en toe komen we ook op plekken waar we anders nooit zouden belanden, dat maakt deze job erg afwisselend.”

Complete futureproof installaties

Wat de sector betreft, geloven Kris en Pieter erg hard in het gamma van LG dat vandaag al inspeelt op morgen. Zij zien de elektrificatie van verwarmings- en koelingsinstallaties als een groot pluspunt voor LG omdat het erg goed aansluit bij de oplossingen die voorhanden zijn. “Alle airco’s kunnen al koelen en verwarmen”, zegt Pieter. “De warmtepompen zijn van topkwaliteit en in ons gamma zitten ook zonnepanelen en thuisbatterijen die volledig futureproof installaties mogelijk maken.”

LG investeert gevoelig in R&D en blijft zichzelf heruitvinden. “Het innovatieve karakter van LG is misschien wel de grootste troef van ons merk. Als we in de toekomst steeds meer afscheid nemen van verwarmen op stookolie en gas om op elektriciteit over te schakelen, kan LG meteen aan alle eisen voldoen. Bij residentiële nieuwbouw is de trend al gezet. De elektrificatie speelt eigenlijk helemaal in onze kaarten omdat we dankzij de solarafdeling van LG bij elke HVAC-oplossing een totaaloplossing kunnen uitkienen. Daarom kunnen we gerust zeggen dat we bij LG klaar zijn voor de toekomst”, besluit Kris Sampers.

Deel dit:

Ik heb het privacybeleid gelezen en goedgekeurd.

Op deze website maken we gebruik van cookies. Wilt u niet alle soorten cookies toestaan? Lees hier meer over onze cookies en stel uw voorkeuren in